مستندات

ساخت پایگاه‌داده در cPanel


نصب یک دیتابیس ( پایگاه داده ) کاری آسان است . ما در این قسمت سعی می کنیم مراحل ساخت رو به راحتترین شکل ممکن در اختیار شما قرار بدهیم .

برای ساخت یک دیتابیس ابتدا باید وارد محیط cPanel شوید . معمولا با مراجعه به آدرس http://example.com/cpanel می تونید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور هاستتون وارد این قسمت بشید .

پس از ورود شما آیکون های زیادی می بینید . برای ساخت یک دیتابیس باید روی گزینه MySql databases کلیک کنید ( تصویر را ببینید ) .

پس از ورود به قسمت MySql databases شما صفحه ای رو می بینید که شامل سه قسمت اصلی است که در تصویر سمت چپ نیز مشخص شده ( روی عکس کلیک کنید ) .

>> ساخت دیتابیس : در باکس New Database نام دیتابیس مورد نظر خود را وارد کنید ( مثلا wordpress یا blog ) و سپس روی دکمه Create Database کلیک کنید . پس از انجام این کار پیغامی مبنی بر انجام ساخت موفقیت آمیز دیتابیس به شما داده می شه . روی دکمه Go Back کلیک کنید تا به همین صفحه اصلی برگردید .

>> ساخت یک کاربر : علاوه بر یک دیتابیس شما نیاز به یک کاربر نیز دارید . برای این کار باید از قسمت دوم صفحه استفاده کنید . در قسمت Username یک نام مثلا نام خودتان یا وبلاگتان را وارد کنید ( مثلا navid یا asroone ) در قسمت password نیز یک رمز عبور تعیین کنید و در آخر روی Create User کلیک کنید . پس از انجام این کار مثل مرحله قبل پیغام ساخت کاربر را دریافت می کنید . یکبار دیگر روی دکمه Go Back کلیک کنید تا به همین صفحه باز گردید .

>> اتصال کاربر به دیتابیس : در این مرحله شما باید دیتابیس ساخته شده را به کاربری که ساختید وصل کنید . بدین صورت که از لیست User نام کاربری که ساخته اید را انتخاب کنید و از لیست Database نیز دیتابیس ساخته شده را انتخاب کنید . توجه داشته باشید که در این قسمت مانند تصویر باید تیک گزینه All خورده باشد . پس از اطمینان روی دکمه Add User To Database کلیک کنید .

نکته : پس از ایجاد یک دیتابیس و یک کاربر در ۲ مرحله اول تغییراتی در نام دیتابیس و نام کاربر شما بطور خودکار داده می شه ( معمولا ) . این تغییرات متناسب با نام کاربری شما در کنترل پنل هاستتون خواهد بود . مثلا اگر نام کاربری شما برای ورود به هاستتون myname باشه و شما در قسمت دیتابیس نام دیتابیستون رو wp انتخاب کرده باشید نام دیتابیس شما به این ترتیب هست : myname_wp . همین اتفاق برای نام کاربری شما می افته . توجه داشته باشید که در فایل wp-config.php شما باید نام کامل یعنی myname_wp را وارد کنید نه wp .

به همین سادگی دیتابیس شما ایجاد شد و شما می توانید با اطلاعات ساخته شده در این قسمت موارد مورد نیاز در فایل wp-config.php را پرکنید . پس برید برای ادامه نصب وردپرس .