مستندات

سوالات متداول درباره‌ی نصب وردپرس


نصب

چطور وردپرس نصب کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[نصب وردپرس]]

نصب معروف به نصب ۵دقیقه‌ای چیست؟

مطالب مربوط:

  • [[نصب معروف ۵دقیقه‌ای وردپرس]]

چطور هاست خوب برای وبلاگ وردپرسم پیدا کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[میزبانی برای وردپرس]]

چطور با کمک CPanel / CPanel X نصب کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[cPanel_X]]

چطور پرونده ‘wp-config’ را پیکربندی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[ویرایش wp-config.php]]

برای نصب به وردپرس به چه چیزهایی نیاز دارم؟

مطالب مربوط:

  • [[میزبانی برای وردپرس]]

چطور در وردپرس از زبان خودم استفاده کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[بومی‌سازی وردپرس]]

آیا باید پایگاه‌داده‌ درست کنم؟

وردپرس برای ذخیره اطلاعات باید به یک پایگاه‌داده‌ [[MySQL database]] دسترسی داشته باشد. بنابراین به یک پایگاه‌داده‌ نیاز دارید.

برای موارد زیر می‌توانید پایگاه‌داده ایجاد کنید:

  1. اگر روی میزبانتان پایگاه‌داده‌ ایجاد نکرده باشید.
  2. میزبان دست‌و‌دلبازتان بیشتر از یک پایگاه‌داده‌ به شما می‌دهد و دوست دارید برای وبلاگتان پایگاه‌داده‌‌ی جداگانه داشته باشید.

برای هر بار نصب وردپرس، ایجاد یک پایگاه‌داده‌ی جدید ضروری نیست.

  • اگر از یک پایگاه‌داده‌ برای چندین نصب وردپرس استفاده می‌کنید، حواستان به [[ویرایش wp-config.php]] باشد و مطمئن شوید که هر نصب، پیشوند پایگاه داده‌ی مخصوص خود را دارد.
  • اگر یک پایگاه‌داده‌ی جدید برای یک وبلاگ جدید راه می‌اندازید، [[ویرایش wp-config.php]] , را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که نام پایگاه‌داده و بقیه جزییات درست هستند.

مطالب مربوط:

  • [[نصب، راهنمایی‌های دقیق]]

خطای ۴۰۳ که هنگام باز کردن سایتم می گیرم چیست؟

نشانه‌ها: پس از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه درست نمی‌توانید وارد حساب مدیریتی خود شوید. پیغام خطایی مانند پیغام زیر دریافت می‌کنید:

شما امکان مشاهده این صفحه را ندارید
احتمالا اعتبارنامه‌ی شما اجازه مشاهده این صفحه
یا پوشه را ندارید. اگر معتقدید که اجازه‌ی مشاهده
این صفحه یا پوشه را دارید، لطفاً با آدرس پست الکترونیک
و یا شماره تلفن قرار داده شده در سایت
personal.fredsmith.com تماس بگیرید.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی جستجو، در اینترنت
به دنبال اطلاعات بگیرید. خطای ۴۰۳

راه‌حل: اگر حساب شما بر روی میزبان ویندوز قرار دارد، ممکن است مشکل در نمایه‌های پوشه‌ها باشد. پیکربندی پیش‌فرض میزبان، بارگذاری پرونده‌های index.htm, index.html, default.htm, default.html, default.asp است.

وردپرس با PHP نوشته شده است و به همین دلیل، صفحه پیش‌فرض، index.php است. اما این صفحه، بخشی از پیکربندی اصلی نیست و ما باید آن را اضافه کنیم. برای انجام این کار، باید بر روی گزینه‌های وب در بخش مدیریت کلیک کنید. سپس به بخش نمایه‌های پوشه‌ها بروید تا index.php را به نمایه‌های پوشه‌ها اضافه کنید..

درباره این مساله در صورت لزوم با میزبان وب خود تماس بگیرید.

آیا می‌توانم نام پوشه وردپرس را عوض کنم؟

اگر هنوز وردپرس را نصب نکرده‌اید، می‌توانید نام پوشه پرونده‌های وردپرس را قبل یا حتی پس از فرستادن فایل‌های عوض کنید.

اگر وردپرس را نصب کرده‌اید، و می‌خواهید نام پوشه وردپرس را عوض کنید، به عنوان مدیر وارد وبلاگ شوید و تنظیمات زیر را در [[تنظیمات]] > [[عمومی]] اعمال کنید:

  • نشانی وردپرس (URI):
  • نشانی وبلاگ (URI):

پس از انجام این تغییرات، می‌توانید نام پوشه دربردارنده پرونده‌های وردپرس را عوض کنید.

مطالب مربوط:

  • [[انتقال وردپرس]]

چطور می توانم وردپرسم را بازیابی کنم؟

مطالب مربوط:

چرا پوشه آپلود من “C:apachehtdocswordpress” است؟

وقتی مسیر فرستادن را تعیین کردید، از backslash استفاده کرده‌اید.

از ممیز “/” برای تعیین مسیر پوشه استفاده کنید.

آیا می‌توانم وردپرس را روی ویندوز۲۰۰۰ نصب کنم؟

اگر می‌خواهید وردپرس را با استفاده از سکوی انتشار ویندوز نصب کنید، از پایگاه داده نسخه ۴.۱.۷ [[MySQL]] استفاده نکنید. نوشته اصلی آمده در انجمن‌ها را بخوانید:

“به تمام افرادی که برای نصب وردپرس روی سیستم ویندوز۲۰۰۰ (و دیگر نسخه‌های ویندوز) و دیگر میزبان‌ها مشکل دارند: از MySQL 4.1.7 استفاده نکنید- در صورت برخورد با پیام “خطا هنگام برقراری ارتباط با پایگاه‌داده!” مشکل شما استفاده از این پایگاه‌داده است. به نظر می‌رسد که این نسخه با اجزای دیگر همساز نیست. به جای آن از MYSQL 4.0.22 استفاده کنید.

به لطف پاسخ ADAMANT به نوشته ۶نوامبر ۲۰۰۴، ۰۲:۲۱:۲۹ از سوی ANTONIE، نصب وردپرس پس از دو روز ناامیدی واقعاً در ۵ دقیقه خلاصه شد:

من با ویندوز۲۰۰۰، PHP 4.3.9، Apache 1.3.33 و MySQL 4.1.7 شروع کردم. در دو روز دقیقا صد بار wp-config.php را چک کردم، تغییرات مختلف انجام دادم، به رفع مشکلات پایگاه‌داده‌ پرداختم، از هر نام ممکن برای میزبان خود (میزبان‌محلی، ۱۲۷٫۰٫۰٫۱، >آدرس آی‌پی<، نام کامپیوتر و …) استفاده کردم که هیچ‌کدام فایده‌ای نداشت. همچنان با پیام‌خطای:

“خطا هنگام برقراری ارتباط با پایگاه‌داده!” …

مواجه شدم. به پیشنهاد ADAMANT من MySQL 4.1.7 خود را عزل کردم و MySQL 4.0.22 را از mysql.org دریافت کرده و نصب کردم. پس از نصب و پیکربندی MySQL جدید (در واقع قدیمی) که حدودا هفت دقیقه طول کشید، install.php را دوباره اجرا کردم و در کمتر از پنج دقیقه وردپرس نصب شد.

توجه: وب‌گاه آپاچی توصیه می‌کند که از آپاچی ۲ استفاده نکنید. بعد این همه وقت تلف شده ما MySQL نسخه‌ی آخر، استفاده از موارد زیر را به افرادی که کنترل محیط خود را در اختیار دارند، توصیه می‌کنم:

PHP 4.3.9، Apache 1.3.33 و MySQL 4.0.22. اقلا روی ویندوز با هم جواب می‌دهند.»

استیون

«به‌روزرسانی»: پایگاه داده‌‌های مای‌اس‌کیو‌ال ۴.۱.۷ از سیستم جدید رمزگذاری گذرواژه‌ها استفاده می‌کند که با روش‌های قبلی ناسازگار است. اگر می‌خواهید وردپرس با یک پایگاه داده‌های نسخه ۴.۱.۷ کار کند، باید مطمئن شوید که گذرواژه‌ی شما به شگل گذرواژه‌های قدیمی (گذرواژه‌قدیمی به جای گذرواژه در صورت استفاده از مای‌اس‌کیو‌ال‌ادمین) تنظیم شده است. –نابیل

«همچنین»: همان طور که نابیل اشاره کرد، می‌توان سیستم مای‌اس‌کیوال جدیدتر از ۴.۱.۷ را وادار به استفاده از گذرواژه‌های قدیمی کرد. از رابط کاربری دستوری مای‌اس‌کیوال و به عنوان یک کاربر که دستکاری جدول‌های مای‌اس‌کیوال برای او ممکن است:

USE mysql;

SET PASSWORD FOR 'wordpressuser'@'localhost' = OLD_PASSWORD('somePassword444');
FLUSH PRIVILEGES;

روش‌های معمول برای گذرواژه‌ها باعث می‌شوند که از سیستم جدید گذرواژه‌ها استفاده شود. یک راه دیگر اجرا کردن مای‌اس‌کیو‌ال با گذرواژ‌ه‌های جدید است، اما دیده‌ام که این سیستم روی نسخه‌های ۴.۱.۱۹ و ۴.۱.۲۰ در ویندوز ایکس‌پی کار می‌کنند –گری

«توجه»: موارد ذکر شده در بالا، نظرات ارسال شده توسط کاربران هستند و ممکن است در محیط آن‌ها کارساز بوده باشند. امید است که این موارد به کاربرانی که همین مشکلات ذکر شده در این سوال را دارد، کمک کند.

نصب پیشرفته

وردپرس را چطور نصب کنم که پرونده‌ها در مسیرهای مختلف قرار بگیرند؟

این بخش همچنین پاسخی به سوالات زیر است:

  • چطور می‌توانم وبلاگم را در یک پوشه اما ایندکس را در روت ذخیره کنم؟
  • چطور کاری کنم که بازدیدکنندگان وبلاگ من را در www.example.com ببینند اما تمام پرونده‌ها در www.example.com/wordpress قرار بگیرند؟
  • چطور وردپرس را در مسیری جدا از مکان index.php نصب کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[دادن دیرکتوری مخصوص به وردپرس]]
  • [[انتقال وردپرس]]

چطور وبلاگم را از دید دیگران پنهان کنم؟

چه در حال آزمایش نسخه جدیدی از وردپرس یا تنظیم یک وبلاگ جدید باشید و یا به هر دلیل دیگری می‌خواهید برای بازدیدکنندگان محدودیت تعیین کنید، اطلاعات زیر به شما کمک می‌کنند که از مشاهده شدن توسط بازدیدکنندگان ناخواسته جلوگیری کنید.

آپاچی

هیچ راه تضمین شده‌ای برای این کار وجود ندارد. می‌توانید از پرونده‌‌ی .htaccess (که همچنین دربرگیرنده‌ی کد لینک دایمی شما است) برای بررسی بازدید آدرس‌های آی‌پی خاص و جلوگیری بازدید آن‌ها استفاده کنید. این راه تنها جلوی آدرس‌های آی‌پی را می‌گیرد و نه جلوی افراد را، بنابراین اگر افراد مورد نظر شما به یک آدرس آی‌پی مجاز از نظر شما دسترسی داشته باشند، می‌توانند از صفحه‌ی شما بازدید کنند. بخش آموزشی ما در این مورد در Clockwatchers.com قرار دارد.

یک پرونده‌ی .htaccess همچنین می‌تواند برای جلوگیری از هات‌لینک شدن عکس‌های شما (سرقت پهنای باند) یا ایجاد یک وبلاگ گذرواژه‌دار توسط دیگران مورد استفاده قرار گیرد.

سندیت پایه‌ای آپاچی

برای نیاز به یک گذرواژه برای دسترسی به سایت خود با استفاده از .htaccess and .htpasswd: Clockwatchers.com .htpasswd.

ابزارهایی که به شما در ایجاد فایل‌های لازم برای حفاظت از وبلاگ خود با گذرواژه کمک می‌کنند: Clockwatchers.com .htaccess And .htpasswd Tools

توجه: گذرواژه‌های مورد استفاده‌ی سایت‌ شما از طریق Base64 ایجاد می‌شوند و چندان قوی نیستند و ممکن است به راحتی رمزگشایی شوند.

سندیت پایه‌ی ویندوز IIS

در صورت نیاز به گذرواژه اگر سایت شما روی IIS میزبانی می‌شود، می‌توانید «دسترسی ناشناس» را غیرفعال کرده و از «سندیت پایه‌ای» را انتخاب کنید. همچنین باید یک نام کاربری و یک گذرواژه داشته باشید.

توجه: گذرواژه‌های مورد استفاده‌ی سایت‌ شما از طریق Base64 ایجاد می‌شوند و چندان قوی نیستند و ممکن است به راحتی رمزگشایی شوند.

مطالب مربوط:

موتورهای جستجو: عنکبوت‌ها و بوت‌ها

موتورهای جستجو سایت شما را ایندکس کرده و محتوای آن را ذخیره می‌کنند. اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیافتد، از پرونده‌ای با نام robots.txt استفاده کنید. جزییات بیشتر در وب‌گاه SearchEngineWorld.com قابل مشاهده است.

چطور می‌توانم مشکلات ورود را حل کنم؟

مطالب مربوط:

اف‌تی‌پی

چطور از اف‌تی‌پی استفاده کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[استفاده از فایل‌زیلا]] و [[کلاینت‌های اف‌تی‌پی]]

چطور از فایل‌زیلا استفاده کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[استفاده از فایل‌زیلا]]

چطور پوشه‌ها و پرونده‌ها را آپلود کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[آپلود کردن وردپرس به یک هاست ریموت]]

چطور پرونده‌ها را CHMOD کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[تغییر اجازه در پرونده‌ها]]

MySQL

آیا واقعا به MySQL نیاز دارم؟

برای به‌کارگیری از وبلاگ وردپرس خود حتما به سرور پایگاه داده‌های [[MySQL]] نیاز دارید. در واقع وردپرس تنها از سرور پایگاه داده‌های [[MySQL]] پشتیبانی می‌کند. در زیر نیازمندی‌های PHP و MySQL می‌آیند:

[[نیازمندی‌های سرور]]

آیا می‌توانم از پایگاه داده‌هایی غیر از MySQL استفاده کنم؟

پایگاه‌ داده‌های دیگر در حال حاضر مورد پشتیبانی نیستند.

موتورهای ذخیره‌سازی عالی دیگری از جمله PostgreSQL و SQLite وجود دارند که وردپرس علاقه دارد در آینده از آن‌ها پشتیبانی کند. پشتیبانی از چندین پایگاه داده‌ها مشکل‌تر از آنی است که به نظر می‌رسد و در حال حاضر در دست اقدام نیست اما بحث‌های متعددی در مورد بهترین رویکرد در انجام این امر در حال صورت گرفتن است. رویکردها برای افزایش تعدداد پایگاه داده‌های مورد پشتیبانی در استفاده از پایگاه داده‌های جایگزین [[استفاده از پایگاه داده‌های جایگزین]] مورد بحث قرار می‌گیرند. یک درگاه PostgreSQL برای وردپرس به نام WordPress-Pg وجود دارد.

چرا وردپرس از MySQL استفاده می‌کند؟

پایگاه داده‌های [[MySQL]] بسیار سریع است. همچنین MySQL مرسوم‌ترین سرور پایگاه داده‌ها در دنیا است. پایگاه داده‌های [[MySQL]] متن‌باز و رایگان است و توسط هزاران میزبان ارزان قیمت [[لینوکس]] (و ویندوز!) پشتیبانی می‌شود، که این بدین معنی است که موانع سر راه راه‌اندازی یک وب‌گاه وردپرس (یا یک وب‌گاه مبتنی بر پایگاه داده‌ها) بسیار کم است. مستندات MySQL سودمند، متقاعدکننده و کامل هستند. (توجه: اگر به این موارد ناآشنا هستید این مستندات ممکن است کمی ترسناک باشند.) به همه‌ی این نکات اضافه کنید که کاربران می‌توانند به طور مستقیم [[MySQL]] را از طریق [[phpMyAdmin]] که تنها برای این منظور طراحی شده است، دستکاری کنند و مشخص است که [[MySQL]] بهترین است. و وردپرس روی بهترین‌ها اصرار دارد.

PHP

phpMyAdmin چیست؟

phpMyAdmin ابزاری است که با PHP و در جهت اداره‌ی MySQL در وب نوشته شده است.

مطالب مربوط:

  • [[phpMyAdmin]]

آیا برای استفاده از وردپرس باید PHP بدانم؟

نه. تنها باری که وبلاگتان را با [[PHP]] تغییر می‌دهید، هنگامی است که برخی از [[افزونه‌ها]] را کامل می‌کنید. در بیشتر موارد، راهنمایی‌های روشن در یک پرونده‌ی متنی همراه با [[افزونه‌ها]] داده شده است. به جز این مورد شما دیگر پرونده‌های [[PHP]] را تغییر نمی‌دهید.

مطالب مربوط:

آیا وردپرس در حالت امن PHP اجرا می‌شود؟

البته. هیچ مورد شناخته‌شده‌ای در هیچ کدام از نسخه‌های وردپرس وجود ندارد که در آن [[PHP]] در حالت امن اجرا شود.

آیا واقعا به PHP نیاز دارم؟

شما به طور حتم به [[PHP]] (نسخه‌ی ۴.۱ یا جدیدتر) برای استفاده از وبلاگ وردپرس خود نیاز دارید. زبان PHP یک زبان مستندنویسی است که وردپرس بر پایه‌ی آن است و بدون [[PHP]]، سرور شما قادر به تفسیر صفحه‌های تشکیل‌دهنده‌ی وبلاگ شما نخواهد بود.

از کجا بدانم که کدام نسخه‌ی PHP را دارم؟

برای کسب اطلاعات در مورد سرور خود، می‌توانید از کارکرد phpinfo() استفاده کنید. این کارکرد همچنین اطلاعاتی در مورد نسخه‌ی [[آپاچی]] و [[PHP]] و نیز [[mod_rewrite]] شما به دست می‌دهد.

مطالب مربوط:

  • [[کسب اطلاعات سرور]]

درون‌ریزی

چطور می‌توانم نوشته‌ها را از وبلاگ کنونی‌ام در یک سیستم وبلاگ‌نویسی دیگر درون‌ریزی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[درون‌ریزی محتوا]]

چطور از b2 درون‌ریزی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[درون‌ریزی از b2]]

چطور از مووبل تایپ درون‌ریزی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[درون‌ریزی از مووبل تایپ به وردپرس]]

چطور از بلاگر درون‌ریزی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[درون‌ریزی از بلاگر]]

چطور از تکست پترن درون‌ریزی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[درون‌ریزی از تکست پترن]]

چطور از یک خوراک آراس‌اس عمومی درون‌ریزی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[درون‌ریزی از یک خوراک آر‌اس‌اس]]

چطور از سرویس‌های وبلاگ‌نویسی دیگر درون‌ریزی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[درون‌ریزی محتوا]]

به‌روزرسانی

کدام نسخه از وردپرس را دارم؟

راه‌های بسیاری برای فهمیدن نسخه‌ی وردپرس مورد استفاده‌ی شما وجود دارد:

  • پرونده‌ی version.php در پوشه‌ی wp-includes نصب وردپرس خود را با یک [[ویرایش‌گر متن]] باز کنید. شماره‌ی نسخه‌ی نصب وردپرس خود را در این جا خواهید یافت.
  • در [[پنل‌های اجرایی]] وردپرس، در هر یک از پنل‌ها به پایین صفحه نگاه کنید. شماره‌ی نسخه مشخص است.
  • برخی از تم‌ها، شماره‌ی نسخه را در پابرگ پوسته‌ی خود نوشته‌اند. خود شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید:
<?php bloginfo('version'); ?>

برای به‌روزرسانی وردپرس خود به آخرین نسخه چه باید بکنم؟

مطالب مربوط:

  • [[به‌روزرسانی وردپرس]]

چطور از پایگاه داده‌های خود نسخه پشتیبان بگیرم؟

مطالب مربوط:

  • [[تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از پایگاه داده‌ها]]

چطور پایگاه داده‌های خود را بازیابی کنم؟

مطالب مربوط:

  • [[بازیابی پایگاه داده‌های شما از نسخه پشتیبان]]

پس از اجرا کردن upgrade.php، این پیغام را دریافت می‌کنید: «ظاهراً شما هنوز وردپرس را نصب نکرده‌اید. پرونده‌ی install.php را اجرا کنید.»

پس از اجرا کردن [[به‌روزرسانی وردپرس]] و کلیک کردن روی پیوند «لذت ببرید..»، به شما گفته می‌شود که «ظاهراً شما هنوز وردپرس را نصب نکرده‌اید. پرونده‌ی install.php را اجرا کنید.» ممکن است مشکل در این جا باشد که کاربری با [[قابلیت‌های اجرایی]] وجود ندارد.

برای حل این مشکل از [[phpMyAdmin]] استفاده کنید تا این قابلیت‌ها را به طور دستی در اختیار کاربر قرار دهید:

  1. ابتدا شناسه‌ی کاربری کاربری که می‌خواهید اداره‌کننده شود را با نگاه کردن به [[wp_user table]] بیابید.
  2. در [[wp_usermeta table]] برای آن شناسه، user_id مرتبط را بیابید و هر جا meta_key به حالت wp_capabilites است، meta_value را به a:1:{s:13:”administrator”;b:1;} تغییر دهید.
  3. در همان جدول برای user_id، جایی که meta_key به حالت wp_user_level است، meta_value را به ۱۰ تغییر دهید.

لطفا توجه داشته باشید که پیشوندهای این جدول‌ها و آن دو meta_key، از پیشوند پایگاه داده‌ی شما استفاده می‌کنند. بنابراین اگر پیشوند پایگاه داده‌ی شما mywp_ است، آن‌گاه این دو جدول، mywp_user و mywp_usermeta خواهند بود و دو meta_key به نام‌های mywp_capabilities و mywp_user_level خواهند بود.

مطالب مربوط:

چطور یک پایگاه داده‌ها رو وادار به به‌روزرسانی می‌کنید؟

تحت شرایط خاص، باید پایگاه داده‌ها را وادار کرد تا روند به‌روزرسانی را دوباره انجام دهد. برای انجام این کار، باید ارزش db_version در جدول wp_options را کاهش دهید که این ارزش برابر نسخه‌ای است که می‌خواهید پایگاه داده‌ها را از آن ارتقا دهید. برای نمونه، اگر بخواهید یک پایگاه داده‌ها را از نسخه‌ی ۲.۰.۱۱ به ۲.۳ به‌روزرسانی کنید، باید db_version را به ۳۴۴۱ تغییر دهید. برای انجام اجباری یک به‌روزرسانی از نسخه‌ی ۲.۵ به ۲.۶.۲ باید ارزش را به ۷۵۵۸ تغییر دهید.

'''db_version''' برای نسخه‌های وردپرس:
۲٫۷    = ۹۸۷۲
۲٫۶٫۵  = ۸۲۰۴
۲٫۶٫۳  = ۸۲۰۴
۲٫۶٫۲  = ۸۲۰۴
۲٫۶٫۱  = ۸۲۰۴
۲٫۶    = ۸۲۰۱
۲٫۵٫۱  = ۷۷۹۶
۲٫۵    = ۷۵۵۸
۲٫۳٫۳  = ۶۱۲۴
۲٫۳٫۲  = ۶۱۲۴
۲٫۳٫۱  = ۶۱۲۴
۲٫۳    = ۶۱۲۴
۲٫۲٫۳  = ۵۱۸۳
۲٫۲٫x  = 5183
2.2    = 5183
2.1.3  = 4773
2.1.x  = 4773
2.1    = 4772
2.0.11 = 3441
2.0.x  = 3441
2.0    = 3441
1.5.x  = 2541
1.x    = 2540

توجه: از [[phpMyAdmin]] و یا wp-admin/options.php برای تغییر ارزش مورد نظر استفاده کنید.

پس از تغییر db_version، هنگام ورود به وبلاگ خود یک پیوند برای به‌روزرسانی پایگاه داده‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آیا باید پیش از استفاده از گزینه‌ی به‌روزرسانی هسته، افزونه‌ها را غیرفعال کنم؟

در گذشته یکی از رویه‌های به‌روزرسانی درخواس غیرفعال شدن همه‌ی افزونه‌ها را می‌داد، اما با روند به‌روزرسانی هسته در [[نسخه‌ی ۲.۷]] نیازی به غیرفعال کردن افزونه‌ها نیست. توضیح ریان بورن در این مورد در زیر آمده است:

در هنگام به‌روزرسانی، وبلاگ شما در حالت نگهداری قرار می‌گیرد و بالا آمدن آن در ابتدای wp-settings.php متوقف می‌شود. هیچ چیزی از جمله افزونه‌ها اجرا نمی‌شود. تنها چیزی که اجازه‌ی اجرا شدن را دارد، به‌روزرسانی پایگاه داده‌ها است که از بالا آمدن افزونه‌ها جلوگیری می‌کند. نیازی نیست که افزونه‌ها را غیرفعال کنید مگراین‌که بخواهید برای جلوگیری از هر گونه شکست احتمالی از جانب افزونه‌ها، پس از به‌روزرسانی تک‌تک‌ آن‌ها را روشن کنید.

به‌روزرسانی هسته کار نمی‌کند، چه باید بکنم؟

اگر به‌روزرسانی هسته، برای نمونه از نسخه‌ی ۲.۷ به ۲.۷۱ کار نمی‌کند، یکی از این راه‌حل‌ها ممکن است مفید باشند:

  1. اگر ظاهراً به‌روزرسانی تبدیل به یک چرخه‌ی بی‌پایان شده است و از ذخیره‌ی شی Memacache استفاده می‌کنید، Memcache را به‌روزرسانی کنید. (نگاه کنید Trac Ticket 8407)
  2. اگر به‌روزرسانی به دلیل مسائل محدودکننده (مانند برخی از میزبان‌های ایتالیایی) ناموفق باقی می‌ماند، از [[FS_CHMOD_DIR and FS_CHMOD_FILE in wp-config.php]] استفاده کنید. نگاه کنید [Trac Ticket 8478].

[[سوالات متداول درباره‌ی نصب وردپرس]]