مستندات

راهنمای نصب بسته وردپرس فارسی نگارش ۲٫۷


افزودنی چیست

بسته وردپرس فارسی به صورت افزودنی به وردپرس شما می‌باشد، به این معنی که فقط شامل فایل‌های لازم برای سازگاری کامل وردپرس شما با زبان فارسی است و شامل فایل‌های خود وردپرس نمی‌باشد. شما می‌توانید این بسته را هم قبل از نصب وردپرس و هم بر روی نگارش نصب‌شده وردپرس خود اضافه نمایید.

نگارش های سازگار

این بسته وردپرس فارسی برای وردپرس سری ۲٫۷ تهیه شده است. اگر از نگارش های دیگر وردپرس استفاده می کنید [[بسته های افزودنی وردپرس فارسی]] را ببینید.

نکته مهم : سعی کنید همواره از آخرین نگارش وردپرس استفاده کنید.

محتوای بسته

فایل‌های زبان

این فایل‌ها در پوشه wp-content/languages/ قرار دارند و محیط بخش مدیریت وردپرس را فارسی می‌کنند.

پوسته کوبریک فارسی

این پوسته، پوسته کاملا فارسی شده از پوسته پیش فرض وردپرس می‌باشد. تم‌های بیشتر را می‌توانید از بخش پوسته‌های وردپرس فارسی بارگزاری کنید.

افزونه وردپرس فارسی

همراه بسته وردپرس فارسی، [[افزونه وردپرس فارسی]] ، نگارش ۴٫۲ نیز قرار داده شده است.

نصب بسته وردپرس فارسی

نکته ۱: دقت کنید که اگر قبلا در شاخه wp-includes/languages/ فایل های زبان را قرار داده‌اید، ابتدا آن ها را پاک کنید. (fa_IR.mo)

نکته ۲: اگر از نگارش های قبلی [[افزونه وردپرس فارسی]] استفاده می‌کنید، آن را از طریق بخش مدیریت->افزونه‌ها غیر فعال کنید.

چه وردپرس را نصب کرده باشید و چه هنوز آن را نصب نکرده‌اید، تنها کاری که لازم است انجام دهید اینست که فایل‌های بسته را در همان مسیری که فایل‌های وردپرس قرار دارد کپی کنید.

ابتدا محتویات فایل zip یا tar.gz را از حالت فشرده خارج کنید. فایل های بسته در پوشه wppersian-patch-2.7 قرار دارند. در صورتیکه پیغامی مبنی بر Overwrite کردن فایل ها دریافت کردید، آن ها را قبول کنید.

پس از کپی کردن فایل‌ها :

۱٫ فایل wp-config.php را ویرایش کنید و عبارت

define ('WPLANG', '');

را به

define ('WPLANG', 'fa_IR');

تغییر دهید. با این کار شما زبان وردپرس را به فارسی تغییر می‌دهید. اگر هنوز وردپرس را نصب نکرده‌اید فایل wp-config.php وجود ندارد، کافی است آن را از روی wp-config-sample.php که همراه بسته وردپرس نیز وجود دارد – همان طور که در [[نصب وردپرس]] توضیح داده شده – بسازید. با این کار شما یک نصب کاملا فارسی از وردپرس را تجربه خواهید کرد).

۲٫ افزونه وردپرس فارسی را از طریق بخش مدیریت -> افزونه‌ها فعال سازید.

۳٫ همچنین شما می توانید از طریق بخش مدیریت -> پوسته‌ها، پوسته‌ی کوبریک فارسی را نیز فعال نمایید.