مستندات

بلاگ نگارها و نگارخانه ها


ارزش یک تصویر بیش از هزاران تصویر است. تصاویر و نقش و نگارها می توانند به صورت های مختلفی به نمایش گذاشته شوند مثلا در یک بلاگ نگار(فتوبلاگ) یا یک نگارخانه (گالری).

بلاگ نگار

یک گالری تصاویر با یک وبلاگ معمولی تفاوت دارد. یک یک وبلاگ معمولی از محتوای نوشتاری است و شاید با یک تصویر برجسته … اما بلاگ نگارها محتوایی دارند که فقط از تصویر تشکیل شده است.

ساده ترین راه برای ایجاد یک گالری در وردپرس نصب افزونه هایی همچون YAPB یا PhotoQ Photoblog است .
YAPB تمامی عملگرهای استاندارد برای راه اندازی یک فوتوبلاگ را با کمترین پیکربندی به شما می دهد. این افزونه شامل یک سری ابزار است که به وردپرس اجازه می دهد تا به یک گالری پیشرفته تبدیل شود. شما می توانید از پوسته های این افزونه نیز استفاده کنید یا پوسته ی دلخواه خود را طراحی کنید.

PhotoQ نیز هم دارای یک سری امکانات و عملگر ها است. به عنوان مثال : تغییز خودکار اندازه تصاویر ، افزودن واتر مارک به تصاویر و .. . این افزونه با بیشتر پوسته های وردپرس سازگار دارد.

منابع نگارخانه

اسکریپت های گالری

در دنیای وب گالری های زیادی هستند که بر پایه PHP  و جاوا اسکریپت طراحی شده باشند که شما می توانید با آنها بخش گالری سایت خود را راه اندازی کنید.همانطور که می دانید از نگارش ۲٫۵ به بالا وردپرس قابلیت گالری را دارد و شما می توانید با دستورک زیر آن را فراخوانی کنید :

[g a llery] shortcode

*برای استفاده فاصله میان حروف را پاک کنید .